fredag 10 februari 2012

Frukost

Nej, det är inte dags för frukost ännu. Däremot har förberedelserna redan startat.
Frukostbröden står nämligen i kylen just nu. 
Då jag tidigare ikväll gjorde pizza med barnen gjorde jag lite extra deg. Tanken var att testa att göra bröd på den degen men sen blev jag sugen på att testa att göra frukostbröd på den istället.


Minibaguetter med oregano


Då jag naturligtvis inte kunde hålla mig och vänta ända tills imorgon bitti med att se på resultatet så var jag ju tvungen att "provbaka" en ikväll.
Under tiden som vi bakade och åt pizza stod en ensam stackars minibaguette ovanpå spisen och stressjäste.
Den fick bakas så fort pizzorna var färdiga.
Så här blev det
Färdig minibaguette.

Den smakade riktigt mycket oregano. Jag ser fram mot det riktiga resultatet imorgon. Antar att det blir mycket mer smak.
En kopp kaffe och nybakat bröd till frukost. Sämre kan man ha det.





Nej, nu får det vara slutskrivet för ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar